Bericht vanuit de directie - 11 april 2024

Beste ouders,

Nog een week en dan begint op de St. Barbaraschool de meivakantie.

Die van ons is net eventjes anders dan op de scholen om ons heen. Dat heeft als voordeel dat we nog een weekje “goedkoper” op vakantie kunnen en als nadeel dat de VO-scholen nog geen vakantie hebben. Gelukkig gaat het maar om één week in het schooljaar en blijven er 12 weken over waarin we wel duur en met elkaar weg zouden kunnen.

Na twee weken zien we elkaar dan 3 dagen lang weer op school en dan komt de schoolfotograaf langs voor portretfoto’s, gezinsfoto’s en groepsfoto’s, zoals altijd in de maand mei.

Daarna hebben we weer een lang weekend vrij met Hemelvaart.

Schoolfotograaf

Zoals hierboven gemeld komt deze maandag 6 t/m woensdag 8 mei langs. We starten met de groepsfoto’s, gevolgd door de portretfoto’s. Dit gebeurt per groep. Daarna volgen de gezinsfoto’s. Hiervoor komen de oudste kinderen langs om jongere broertjes of zusjes op te halen.

Voor de portret- en groepsfoto’s is er een rooster, voor de gezinsfoto’s is dat onmogelijk te maken.

Rooster portret en groepsfoto’s

Maandag 6 mei

1-2A      8.35 uur

1-2B      8.55 uur

1-2C      9.15 uur

3A         9.35 uur

4A         9.50 uur

Even pauze voor de fotograaf

4B          10.20 uur

5A         10.35 uur

5/6        10.50 uur

6A         11.05 uur

7A         11.15 uur

7/8        11.30 uur

Lunchpauze

8A         12.05 uur

Groepen 8 samen – 12.15 uur.

Hierna volgen de portretfoto’s beginnend in groep 8A en dan naar beneden. We weten niet hoever we die dag komen en vervolgen dit op dinsdag. Vermoedelijk beginnen op woensdag de gezinsfoto’s.

Wilt u ook een gezinsfoto met kinderen die (nog) niet op school zitten, dan is het mogelijk om maandag of dinsdag na 14.00 uur nog even langs te komen. Achternamen A t/m K op maandag en achternamen L t/m Z op dinsdag.

Het is helaas niet mogelijk om kinderen die op het Kinderdagverblijf zitten op te halen onder schooltijd. Dit zou de rust daar te veel verstoren en bovendien is het ook niet echt veilig om oudere kinderen met hun kleine broertjes of zusjes rond te laten lopen.

Gebruik Kiss & ride zone

Het parkeerterrein aan de Bogtmanweg is weer helemaal gereed en dat betekent dat we deze weer kunnen gebruiken. Ook de kiss & ride zone is weer in gebruik. Deze ligt langs de sporthal en is alleen bedoeld om kinderen af te zetten, niet om te parkeren.

Rijdt zo ver mogelijk door naar het einde van de strook, help de kinderen uitstappen, geef ze een knuffel en laat ze zelfstandig naar de school lopen. Zo blijft de doorgang gewaarborgd.

Dank voor uw medewerking.

Gebruik skeelers alleen met bescherming

Nu het weer eindelijk beter wordt, komen er steeds meer kinderen met skeelers naar school. Dat mag, we rijden dan op het deel tussen de school en de sporthal, om ervoor te zorgen dat rennende en rollende leerlingen elkaar niet te veel tegenkomen.

Toch is de kans op een ongelukje met skeelers aan veel groter. Daarom willen wij u vragen om uw kind in ieder geval knie- en elleboogbeschermers mee te geven.

Dat skeelert misschien niet zo soepel, maar is echt stukken veiliger!

Ouderenquête

Na de paasvakantie is de oudertevredenheidsenquête uitgezet. Hierover heeft u vanochtend nog een herinnering ontvangen. Omdat de enquête kort is, hopen wij dat velen van u hem invullen.

Volgende week ontvangt u weer het overzicht van de berichten op de website.

Het volgende bericht vanuit de directie ontvangt u, vanwege de vakantie op donderdag 16 mei.

Met vriendelijke groet,

Ook namens het team