Week van de Opvoeding 2013 ‘Word spelenderwijs’

Weekbericht

Van 7 tot 13 oktober 2013 staat Nederland voor de derde keer in het teken van de Week van de Opvoeding. Thema voor de Week van de Opvoeding 2013 is ‘Word spelenderwijs’. Hiermee sluit de Week van de Opvoeding aan bij het thema ‘Sport en spel’ van de Kinderboekenweek 2013, die de Week van de Opvoeding overlapt.

Voor het programma heeft het Centrum voor Jeugd en Gezin daarom de samenwerking gezocht met de KopGroep Bibliotheken en Sportservice Schagen. Zij hebben gezamenlijk voor jeugd en opvoeders een gevarieerd programma samengesteld, waarbij het belang van bewegen centraal staat.

Voor de ontwikkeling van kinderen is bewegen niet alleen van belang voor hun motoriek, maar ook voor hun geestelijke ontwikkeling. Karin Volkers(bewegingswetenschapper)vertelt alles over dit onderwerp in een lezing op 9 oktober het Regius College in Schagen.Daarnaast is er een groot aanbod aan activiteiten. Ouders, mede-opvoeders, kinderen en jongeren krijgen deze week weer volop de gelegenheid om elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen over opvoeden, opgroeien en bewegen. Een positieve benadering staat daarbij voorop. Kijk voor het totale programma op www.cjghollandskroon.nl (http://www.cjghollandskroon.nl)

Deelname is gratis en deelnemers aan een activiteit krijgen als attentie het opvoedweekgeschenk, het kaartspel ‘Speels’ van Steven Pont