Film en sport in groep 8A

Weekbericht

Groep 8A is vorige maand begonnen met een filmproject ”Jouw school op het witte doek”. Dit project is opgezet door de Stichting Flore (http://www.stichtingflore.nl) en het is de bedoeling dat de kinderen leren hoe het maken van een filmpje in elkaar zit en samenwerkend een filmpje maakt over de eigen school.

Afgelopen dinsdag was de eerste filmdag, nadat er eerst al uitgebreid stilgestaan was bij het verhaal, het script, het uitwerken in scenes, shots en scenario’s, floorplan en storyboard. Er zijn nu 5 groepen aan de beurt geweest en het ziet er fantastisch uit. Uiteindelijk wordt het een filmpje van 2 minuten. Woensdag 9 oktober volgt de 2e filmdag.
Het resultaat vindt u na half november op de website. Er wordt ook gewerkt aan een making of ....

Afgelopen woensdag was groep 8A te vinden bij Sportschool de Geus in Langedijk. In het kader van het thema Klaar voor de start hebben de plussers van de groep een sportochtend georganiseerd bij de Geus. En dat hebben ze uitstekend gedaan, er was zelfs een snack, gesponsord door de Deen. Naast spelen waarbij samenwerken centraal stond, hebben we ook de survivalbaan overleefd en geklommen.
Onze speciale dank is er voor Marja Steensma (de moeder van Elisa) en Esther Metselaar (de moeder van Thijs), zonder hun hulp en natuurlijk de belangeloze inzet van sportschool de Geus zou het nooit gelukt zijn.