Vijfde Scholierenveldloop Harenkarspel woensdag 2 april

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

Sportservice Schagen organiseert in samenwerking met atletiekvereniging NOVA de vijfde Scholierenveldloop voor kinderen van groep 1 t/m 8 van de basisscholen uit de gemeente Schagen regio Harenkarspel.
Op woensdag 2 april is de atletiekbaan in Tuitjenhorn het decor voor de vijfde Scholierenveldloop van Harenkarspel. Kinderen uit groep 1 t/m 8 van alle basisscholen uit de gemeente Harenkarspel kunnen zich voor dit evenement aanmelden. In navolging van vorige jaren is er wederom een serie voor de leerkrachten en ouders.
De Scholierenveldloop is een mini-wedstrijdloop, waarbij plezier voorop staat. De loop voor groep 3 t/m 8 en voor de ouders en leerkrachten gaat over een afstand van 1000 meter, waarbij het parcours uitgezet wordt op en rondom de atletiekbaan AV NOVA. Voor de leerlingen van groep 1 en 2 wordt er een kortere route over de atletiekbaan uitgezet. Er wordt in verschillende categorieën gestart, waarbij de jongens en meisjes apart lopen. De categorieën worden ingedeeld aan de hand van de schoolgroep waarin de leerling zit. De start van de eerste groep is om 13.30 uur, daarna steeds om de 10 minuten. Als laatste zijn de ouders en leerkrachten aan de beurt. Om 16.00 is het evenement afgelopen.
Aan de snelste drie lopers per startgroep wordt direct na hun loop een prijs uitgereikt. Iedereen ontvangt voor deelname een herinnering.
Inschrijven kan tot 21 maart op www.sportserviceschagen.nl (http://www.sportserviceschagen.nl) .Bij de klassen hangen ook intekenlijsten. Deelname aan de Scholierenveldloop is gratis. Voor meer info zie www.sportserviceschagen.nl en voor vragen lotveldhoen@hotmail.com

Shirts van de Sint Barbaraschool zijn vanaf 13.15 bij de atletiekbaan bij Lot Kuilboer op te halen. Hier ook weer inleveren direct na iedere categorie! Startnummers worden op school uitgereikt.