Verslag scholierenveldloop Warmenhuizen/Tuitjenhorn

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

Sportservice Schagen organiseerde op woensdag 2 april, in samenwerking met atletiekvereniging NOVA, de zesde scholierenveldloop voor leerlingen van groep 1 t/m 8 van alle basisscholen uit de regio Warmenhuizen/Tuitjenhorn. Bijna 200 kinderen, ouders en leerkrachten ingedeeld in leeftijdsgroepen, gingen van start om zo snel mogelijk het uitgezette parcours te voltooien.

Jong & oud
Op woensdagmiddag 2 april om 13.30 uur klonk het eerste startschot van de middag. Na het startsignaal van wethouder Jos Beemsterboer renden de jongste meisjes en jongens het parcours zo hard mogelijk en kwamen uitgeput over de finish. Hierna was het de beurt aan de oudere kinderen van de groepen 3 t/m 8 en tot slot aan de ouders, opa’s en leerkrachten. Voor deze zesde editie hadden bijna 200 deelnemers zich ingeschreven. Bij voorbaat dus al een groot succes!

Parcours
Het zonovergoten parcours, met een lengte van 500 meter voor de jongste kinderen en 1000 meter voor de oudere jeugd, was uitgezet op en rondom het terrein van AV NOVA en IJsclub SIS. Het betrof een echte veldloop. Ingedeeld in leeftijdscategorieën deden de deelnemers allemaal enorm hun best om zo snel mogelijk de eindstreep te bereiken. In sommige gevallen was de finish wel heel erg spannend en soms toch ook wel ver weg!

Sint Barbaraschool
Alle kinderen van de Sint Barbaraschool die zich hadden ingeschreven deden erg hun best. Mitchel Gerber uit groep 1/2b werd 3de bij de jongens van groep ½. Meike Kruijer uit groep 7/8 werd 1ste bij de meisjes groep 7. Zie voor de verdere uitslag van alle kinderen en ouders/verzorgers: http://www.sportserviceschagen.nl. Heel goed gedaan allemaal!