Extra ondersteuning in de groepen 1-2

Weekbericht

Dit voorjaar zijn de kleutergroepen flink gegroeid, naar zo’n 33 tot 35 kinderen per groep. Daar tegenover hebben we dit jaar zeer kleine groepen 3 en 4. ( Dit vooral vanwege de grote aandacht voor het leren technisch lezen, hetgeen ook zichtbaar is geworden in de hoge toetsscores ) Om het onderwijs in de groepen 1-2, dat wij voor ogen hebben, en de gewenste aandacht voor de jongste kleuters, goed te organiseren, hebben we voor de periode meivakantie tot de zomer het volgende georganiseerd. Dit bestaat uit een combinatie van twee maatregelen:

1. Op dinsdagmiddag groep 3a verdelen over de groepen 3b, 4a en 4b Op donderdagmiddag groep 3b verdelen over de groepen 3a, 4a en 4b. De “vrije” leerkracht krijgt de oudste kinderen van 2 kleutergroepen (dus bijv. op dinsdag van groep 1/2 a en 1/2 b, op donderdag van groep 1/2 c en 1/2 d)
Voor de doorschuivende oudste kleuters wordt het programma gemaakt door juf Annemiek en juf Jacqueline en voor de doorschuivende kinderen uit groep 3 door de leerkrachten van groep 3 en groep 4.

2. Er is voor 2 ochtenden per week een extra leerkracht ingehuurd. Op maandagochtend juf Annemiek en woensdagochtend juf Anja. Deze worden ingezet in de groepen 1/2 . Ook zij nemen op deze ochtenden een deel van de oudste kleuters onder hun hoede.

N.b.: Op deze manier krijgen de oudste kleuters meteen de kans om te wennen aan het groep 3 lokaal en stukjes onderwijs daarvan. In verband hiermee zal er dit jaar
dan geen apart wenmoment voor de oudste kleuters in groep 3 worden georganiseerd.