Oudercafé 16 april

Weekbericht

Het was weer een zeer gezellige en boeiende bijeenkomst. Hoewel wij klaar stonden met een onderwerp en een gespreksvorm daarover, bleek er in het rondje dat we maakten al zo veel interessante gespreksstof te zitten, dat we daar de rest van de tijd mee gevuld hebben. Het blijkt nuttig om van onderwerpen die bij de ouders leven, direct de kant van de school erbij te betrekken. Welke onderwerpen kwamen langs?

1) Wensen aangaande de informatievoorziening aan nieuwe ouders van instromende nieuwe kleuters door het schooljaar heen.

2) Complimenten over het ervaren leerniveau, met name het leesonderwijs en niveau werd geprezen

3) De vraag over wat maakt dat sommige scholen twee weken meivakantie hebben en sommige één week. En hoe verloopt het kiezen voor de verdeling van studiedagen over het jaar?

4) Complimenten over het thema kunst, wat daar allemaal voor moois voor en door de kinderen is gedaan, met een groots opgezette afsluiting, samen met de ouders.

5) Er werd gevraagd in welke stadium de school zit in zijn afwegingen om wel of niet op een ander soort rooster over te gaan. (Continurooster of een afgeleide vorm daarvan)

6) En als laatste de vraag hoe meer ouders naar het café te krijgen, want het is zo waardevol. De aanwezige ouders vroegen zich af of dit voor alle ouders wel helder is, wat precies verstaan wordt onder een ‘oudercafé’. Dit laatste zullen we oppakken bij het eerstvolgende café in september-oktober.