Start vijfde kleutergroep

Weekbericht

Zoals de geboortecijfers van 2010 al duidelijk maakten, zien we vanaf deze herfst een flink aantal kleuters instromen. Zo veel dat het nodig is, en financieel mogelijk is, een vijfde kleutergroep te starten. Opvang in de vier bestaande kleutergroepen zou daar leiden tot extreem grote groepen.

Gekozen is om van deze 5e groep een instroomgroep te maken, ofwel alle nieuw instromende leerlingen daarin als groep 1 bijeen te brengen. Gestart wordt met 4 kinderen op dinsdag 4 november, gestaag uitgroeiend tot zo’n 25 leerlingen tegen de zomer. Hoe we dan omgaan met de groepsindeling van de kleutergroepen voor volgend jaar, bezien we in de loop van het voorjaar.

Intussen zijn we druk doende alles te regelen voor deze groep:

Een lokaal; dat wordt het huidige computerlokaal in het oude gebouwdeel; de computers komen zo lang te staan in de bovengang van de school.

Een leerkracht; Na een advertentie en sollicitatieprocedure is in overleg met MR en bestuur Jorien Dekker benoemd tot full-time leerkracht. Jorien heeft vorig schooljaar met veel plezier en zichtbare kunde haar Lio-stage in onze kleutergroepen gedaan.

Inrichting; Deels van wat we nog over hadden, deels van andere Florescholen die iets over hebben en deels nieuw aangeschaft.
De juf heeft er zin in, en wij zijn er klaar voor op 4 november.