Kom jij ook bij onze Gymvereniging Gymmen, Springen of Turnen

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

De sportvereniging Dynamic Gymnastics nodigt alle kinderen in
de leeftijd van 4 t/m 6 jaar uit te komen gymmen.
En de kinderen vanaf groep 4 te komen springen in de Jump Fun les of basisturnen. Voor €5,00 mag je 4 keer mee doen.

Waarom is gymmen en springen zo belangrijk voor kinderen?
Het ontwikkelen van de motoriek bij jonge kinderen is enorm belangrijk. Niet alleen vanwege het fysieke, maar ook het sociale aspect.
Kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar hebben plezier in bewegen. Elke stoeprand, bank of iets dergelijks nodigt hen uit om te bewegen, te spelen en te ontdekken. Het kind maakt een enorme ontwikkeling door, waarbij deze drang tot bewegen erg belangrijk is. Helaas hebben kinderen vaak te weinig ruimte om optimaal te kunnen bewegen of worden geremd door angstige ouders.

Bij de gymnastiek proberen wij aan de bewegingsbehoeften van elk kind te voldoen. Ja, van elk kind. Elk kind is anders; het ene kind is bang om over kop te gaan, het andere kind heeft hoogtevrees en weer een ander kent geen vrees.

Bij gymnastiek worden situaties geboden die passen bij de kinderen en die elk kind op zijn eigen niveau kan beleven, en waarop elk kind zich op zijn eigen tempo en mogelijkheden ontwikkelt. Daarbij proberen wij als professionele leiding het kind te stimuleren steeds een stapje verder te gaan. Er wordt steeds uitgegaan van de belevingswereld van het kind, door bijvoorbeeld iets aan te bieden wat op dat moment actueel is bv kinderen voor kinderen of Sint-Maarten, Sint-Nicolaasfeest, kerstfeest.

Hoe ziet een gymles er dan uit?
Er wordt in de les een vierdeling gemaakt:
Inleiding: dit kan zijn een actief spel of bewegen op muziek.
Hanteermateriaal: de kinderen ervaren het spelen met ballen, hoepels,ringen, blokken, pittenzakjes enzovoort. Ook krijgen zij gerichte opdrachten.
Toestelkern: er staan een aantal toestelsituaties waarmee de kinderen de volgende bewegingsvormen leren: duikelen, steunspringen, balanceren, ver-/ hoogspringen, diepspringen, klauteren, rollen, zwaaien, slingeren, schommelen, klimmen.
Slot: afhankelijk van de inleiding wordt hier een dansje op muziek gedaan, of een spelletje (tikspel, kringspel, stiltespel).

Elke gymles ziet er weer anders uit. Het plezier in bewegen staat voorop. Of het nu een soepel of een minder soepel kind is, wij houden er rekening mee. Want gym is er voor ALLE kinderen en ALLE leeftijden.

In de Jump Fun les ligt de uitdaging in verbeteren van de coördinatie, balans, en opbouwen van conditie. De kinderen beleven veel plezier om op en over allerlei materialen te jumpen. De kinderen springen op de opblaasbare baan of op een grote trampoline of vanaf grote hoogten naar beneden of behendig over een gymkast.

In de les basisturnen leren de meisjes op een eenvoudige leuke manier de basis van het turnen. Kinderen die turnen heel leuk vinden kunnen op uitnodiging vanuit deze les doorstromen naar het selectieturnen.
De selectie turnmeisjes doen mee aan regionale wedstrijden georganiseerd door de KNGU(Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie)

Lesaanbod van onze vereniging
Locatie: De Groet - Tuitjenhorn
15:30 tot 16:30 uur – Recreatiegym t/m groep 3
16:30 tot 17:30 uur - Jump Fun (vanaf groep 4) springles
16:30 tot 18:00 uur – Basisturnen
19:15 tot 20:15 uur dames Keep-Fit

Woensdagmiddag
Locatie: De Doorbraak - Warmenhuizen

13:30 tot 16:00 uur – Selectieturnen op uitnodiging
Misschien zien we jou samen met je vriendjes in èèn van onze lessen. Opgeven van te voren is niet nodig kom gewoon binnenlopen, je mag voor €5,00 4 keer meedoen(€5,00 afrekenen op de eerste les)

Voor meer informatie bezoek onze website www.sportvereningdg.nl (http://www.sportvereningdg.nl)

Kom jij ook bij onze Gymvereniging Gymmen, Springen of  Turnen. Kom jij ook bij onze Gymvereniging Gymmen, Springen of Turnen.