Plusvoorziening

Weekbericht

Veertien dagen geleden zijn vier van onze leerlingen begonnen in de plusklas in Warmenhuizen.
Deze plusklas is door het Samenwerkingsverband in het leven geroepen voor hoogbegaafde leerlingen met specifieke leer- en persoonskenmerken, die sneller, makkelijker, maar vooral ook anders leren. Er wordt binnen de plusklas veel aandacht geschonken aan leren leren, de sociale en emotionele ontwikkeling, en het versterken van denkvaardigheden: analytisch, creatief en praktisch denken. Naast het aanbod bij ons op school, hebben deze leerlingen extra zorg nodig die in de plusklas kan worden geboden.
De kinderen die aan deze plusvoorziening deelnemen zijn hiervoor onderzocht. Deze onderzoeken zijn vervolgens door een commissie beoordeeld, waarna zij een plaats in de plusklas toegewezen hebben gekregen.
Het team van de St. Barbara wordt in de toekomst geschoold om hun aanbod goed af te stemmen op deze kinderen en ook het schoolbeleid op dit gebied wordt nog eens onder de loep genomen. Passend onderwijs is immers gericht op alle kinderen. Ook de kinderen die meer aankunnen.