Uitslag tevredenheidsonderzoek

Weekbericht

Dit voorjaar heeft een zeer grote groep ouders het aangeboden tevredenheidsonderzoek ingevuld. Hartelijk dank daarvoor, want daarmee hebben we een zeer betrouwbare uitslag.

U kunt van zowel het leerlingonderzoek (/content/26347/download/clnt/59267_2015_samenvatting_leerlingen.pdf), teamonderzoek (/content/26347/download/clnt/59269_2015_samenvatting_personeel.pdf) en ouderonderzoek (/content/26347/download/clnt/59268_2015_samenvatting_ouders.pdf) de samenvattingen hier vinden door op de link te klikken.

Hierbij de hoofdlijnen van de uitslag:

Ouders, team én leerlingen geven allen aan over het algemeen zeer tevreden te zijn over de school.

Ouders en leerlingen scoren hoger op alle onderdelen dan in 2011. Het team blijft gelijk ten opzichte daarvan.

De ouders geven de school een totaalcijfer 7,4. Het team geeft de school een 7,8 en de leerlingen een 8,2.

De drie hoogste scores van de ouders worden gegeven aan “de leerkracht”(8,7), “het gebouw” (8,4) en “De sfeer”(8,0)

De drie hoogste scores van de leerlingen worden gegeven aan “Contact met de docent”(9,4), “Expressievakken en gym” (8,9) en “Moeilijkheidsgraad van de aangeboden leerstof” (8,6)

De drie hoogste scores van het team worden gegeven aan “Het gebouw” (9,0), “Externe communicatie” (8,2) en “Het klimaat” ( 8,2)

Aan het eind van elk rapport staat aangegeven wat de adviezen zijn om met alle onderwerpen en scores te gaan doen. Daarin wordt onderscheid gemaakt in twee soorten aanbevolen acties:

Onderwerpen waarmee de school zich kan profileren, reclame maken voor zichzelf; dat zijn bovenstaande onderwerpen en nog een aantal onderwerpen die scores hebben dicht hier tegen aan.

Onderwerpen waarvan de school zich moet afvragen of die geen nieuw beleid vragen; dit zijn er nu géén.

U zult begrijpen dat wij trots zijn op deze uitslag!

Dit betekent niet dat wij nu tevreden achterover gaan leunen. In tegendeel, we zijn druk bezig om onze ambities voor de kómende 4 jaar op een rij te zetten.

Hierbij gebruiken we ook de uitkomsten van de oudercafé-special-avond van 1 april 2015 en wat alle collega’s en leerlingen van groep 6-7 over deze onderwerpen hebben gemeld.

Hierover informeren wij u nog in de komende weken, voor de zomer.

Uitslag tevredenheidsonderzoek:

- leerlingonderzoek (/content/26347/download/clnt/59267_2015_samenvatting_leerlingen.pdf)

- teamonderzoek (/content/26347/download/clnt/59269_2015_samenvatting_personeel.pdf)

- ouderonderzoek (/content/26347/download/clnt/59268_2015_samenvatting_ouders.pdf)