Schoolvoetbaltoernooi

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

Op woensdag 27 mei hadden wij het schoolvoetbaltoernooi in Schagen. Wij hadden een team gevormd met acht meiden, dat waren: 8B= Romy van der Ham, Steffi Boon, Rian Hof, Meike Kruijer, Roxy Goudsblom en Cris Klijbroek. 8A= Anne Entes, 6/7= Mieke Masteling. Wij hadden de eerste wedstrijd de moeder van Cris en de moeder van Romy als coach, en de tweede en derde de vader van Mieke. Wij moesten de eerste wedstrijd tegen de Vogelweid uit Schagen, we dachten al dat ze best goed waren, dus we moesten goed ons best doen. Na 5 minuten had Mieke een mooie kans om te schieten en die benutte ze ook en van ver af maakte ze een mooi doelpunt 1-0. Het was heel spannend, wij hadden veel balbezit. Alleen toen kreeg Vogelweid een corner en die schoot iemand er heel mooi in het hoekje. Het stond toen dus 1-1 en wij probeerden te scoren, alleen het was heel lastig om door de verdediging  te komen. De wedstrijd was afgelopen de eindstand was 1-1. We hadden een half uur pauze en we gingen bij de jongens van de Sint Barbara school kijken. Wij moesten na het rusten weer een wedstrijd tegen de Sint Jan uit Waarland. We hadden al een beetje gezien dat ze niet zo goed waren, dus we probeerden zo veel mogelijk te scoren. Na 5 minuten kreeg Steffi een mooie voorzet en ze schoot de bal er heel hard in 1-0. Toen hadden we een paar kansen alleen die schoten we steeds net naast of op de keeper. Na een paar minuten kreeg Anne de bal en die schoot hem er heel mooi in 2-0. Toen hadden we een mooie kans om te scoren en die benutte we ook, Rian kreeg de bal van Meike en Rian schoot hem er in 3-0. Toen ging het fluitsignaal: 3-0 gewonnen. Toen hadden we weer een  half uur pauze en Meester Adrie was er ook en die ging ook kijken bij onze wedstrijd. Hij vond ons zo goed spelen dat we allemaal een lekkere Bros kregen. We moesten daarna weer voetballen tegen de Julianaschool uit Schagen. We moesten bij die wedstrijd meer dan 6 doelpunten scoren en dan waren we eerste, dus we deden ons stinkende best! We waren meteen goed van start gegaan, want na een paar minuten scoorde Meike met een harde en mooie bal in het doel 1-0. Het ging zo lekker dat we na 5 minuten weer een mooi doelpunt kregen van  Romy 2-0. We zakten niet in omdat we voor stonden, dus Mieke scoorde een mooie 3-0. Daarna wachtten we een beetje op het fluitje om van kant te wisselen, alleen die kwam niet dus we gingen door. Toen kwam Meike en sprintte met de bal naar het doel en schoot de bal er prachtig in 4-0. We hadden net gescoord en toen schoot Anne de bal zo langs de keeper 5-0. We wisten als we nog twee doelpunten scoorden dan waren we eerste dus we gingen aan de bak. Nog geen twee minuten later kwam Anne met een mooie actie en die ronde ze mooi af in het doel 6-0. We waren natuurlijk super zenuwachtig maar het ging zo goed dat er gewoon na een minuut weer gescoord werd door Romy 7-0. We wisten: we zijn eerste maar we pakten na de aftrap van de tegenpartij gelijk de bal af en renden met z’n allen naar voren en toen schoot Roxy heel hard op doel. De keeper pakte de bal, alleen ze liet hem toen per ongeluk los, ze maakte een eigen doelpunt 8-0. Cris heeft haar doel bijna geheel schoongehouden. We waren eerste en we waren heel blij en moeten vrijdag 5 juni om 16 uur weer voetballen. Komen jullie ook kijken?

Van: Anne, Cris, Meike, Mieke, Rian, Romy, Roxy en Steffi