Schoolvoetbaltoernooi

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

Vrijdag 5 Juni mochten de schoolvoetbal meiden weer aantreden in Schagen

Ruby ,Britt, Meike, Anne, Romy, Roxy, Steffie, Rian, Chris en Mieke waren er klaar voor en hadden goed geoefend.

De eerste wedstrijd was tegen Juliana 2.

Het was bloed heet maar  coach Sonja zei daar heeft iedereen last van dus daar hebben we het niet over,deze eerste wedstrijd gewoon winnen

want dan hebben we kans op de finale.Voor het wissel schema hadden we zelfs nog  telefonisch overleg met coach Pierre die nog in de file stond.

Nou na 2 minuten lag het eerste doelpunt voor de st barbara er al in,wow dat ging lekker,een corner van Anne belande bij Meike die de bal naar Steffie schoot en ja hoor ze tikte `hem` zo het doel in.Mieke probeerde het met een afstandschot net naast jammer.Romy maakte een actie en ja een strak schot DOELPUNT zo dat was de 2-0.

Toen een kans voor Ruby ze schrok er zelf van net ;jammer.De 3-0 was van Meike van afstand ja die blijft gaan!Toen misschien wel het mooiste doelpunt,een perfecte voorzet van Meike precies op de schoen van Anne doelpunt nummer 4. Mieke stond achterin goed te verdedigen samen met

Roxy en Britt,Mieke onderschepte de bal en schoot hem naar Romy, samen met Rianne en Steffie vrij naar het doel van de tegenstanders, Romy keek goed kon zelf door en jahoor daar was de 5-0 uitzinnige coach en suporters en mascotte Plien.Chris had geen bal gehad op doel, ja de verdediging stond als een huis! op naar de volgende wedstrijd even goed drinken en afkoelen.

De tweede wedstrijd was tegen Vogelweid die kende we nog van de vorige keer en toen werd het 1-1 spannend dus,inmiddels was de hoofdcoach Pierre er ook,het wisselschema zat goed inelkaar dus daar hoefde niets aan veranderd.St barbara ging weer goed van start binnen twee minuten zat het eerste doelpunt er al in,mooie voorzet van Steffie op Romy.Chris had goede uitballen en zodoende gingen wij weer in de aanval voorzet Meike op Steffie knap ingeschoten 2-0.Meike maakte de 3-0 mooi hoor!De tweede helft zeiden we aldoor ;de nul houden!!!! en het lukte, iedereen werkte goed

De meiden die voor het eerst meededen ook heel goed gedaan (Brit ten Ruby) Winst betekende dus de finale Jippie !!!! inmiddels was het gaan regenen......

het dreigde met onweer en later begon dat ook,overleg met het bestuur en coaches, toch de knoop doorgehakt een andere datum voor de finale.Goede beslissing even later kwam er een hele dikke bui met enorme hagelstenen.

Nou meiden we zij trots op jullie, jullie zijn een goed en leuk team met z`n allen.

Groeten van de moeder van Mieke

A.s vrijdag 12 juni om 19:30 spelen de meiden de finale wedstrijd in Schagen

Komt  allen om de meiden aan te moedigen!!!!!