Finales Schoolvoetbal Schagen

Buitenschoolse keuzes voor kinderen

De laatste wedstrijden tijdens de finales (vrijdag 5 juni) werden vanwege het naderende onweer afgelast en werden vrijdagavond 12 juni ingehaald.

De jongens van de Sint Barbara 2 moesten strijden om de derde of vierde plaats. Ze behaalden uiteindelijk de derde plaats. Goed gedaan jongens!

Het St. Barbara meidenteam heeft hun titel (winnaar 2014) met succes verdedigd. Een spannende wedstrijd die in  1-1 eindigde tegen de Torenven. Dus er moesten penalty’s worden genomen. Bloedstollend natuurlijk en waarbij de meiden van St. Barbara de zenuwen net iets beter in bedwang hadden. Heel goed gedaan meiden en gefeliciteerd met jullie eerste plaats.

Verslag van de meiden: Ons voetbalteam met Ruby, Rian, Meike, Romy, Roxy, Britt, Cris, Mieke, Anne en Steffi was door naar de finale. We moesten tegen Warmenhuizen spelen. Voor stonden Ruby, Steffi en Anne, en achter stonden Rian, Meike, Roxy, Britt, Mieke en Romy en onze keepster was Cris. We hadden steeds drie wissels, en speelden 2x twaalf en een halve minuut. In het begin van de wedstrijd bleef het best lang gelijkspel. Net voor het einde van de eerste helft scoorde Warmenhuizen de 1-0. Dat was echt balen, want wij speelden beter. Gelukkig scoorde Romy in de tweede helft een heel mooi doelpunt, dus toen was het 1-1. Het bleef gelijkspel dus moesten wij penalty’s schieten. Mieke ging toen op doel. We moesten er vijf. Toen we er allebei vijf hadden geschoten, stond het 4-4. Daarom moesten we er meer. Uiteindelijk scoorde Roxy het winnende doelpunt, en was het 7-6, dus waren wij kampioen! We kregen een hele grote beker, een wat kleinere beker en een certificaat. We gingen ook met onze kleren aan douchen, dat was grappig. Het was een superleuk toernooi!! -:)