Nieuw jaar, nieuwe dingen

Weekbericht

In dit nieuwe schooljaar starten we met wat veranderingen t.o.v. vorig jaar. In de groepen 4 t/m 8 gebruiken vanaf nu een nieuwe taalmethode en combinatie met snappet. Dit laatste zijn tablets voor de kinderen, waarop zij hun opdrachten verwerken. Een digitaal schrift dus eigenlijk, waarop de kinderen op niveau kunnen werken en de leerkrachten direct inzicht hebben in wat de kinderen doen.

Daarnaast starten we met IPC (international Primary curriculum) in groep 4 t/m 8. Hierin wordt gewerkt in thema’s waarbij 8 vakken zijn geïntegreerd. Naast vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek, zijn dit de creatieve vakken. In de groepen 1 t/m 3 gaan we aan de slag met Wetenschap en Techniek, waarbij de thema’s een meer onderzoekende kant op gaan.

Wij hopen met deze veranderingen ons onderwijs moderner te maken en nog meer aan te sluiten bij wat de kinderen tegenwoordig nodig hebben.