Start groep 2E

Vorige week is er een brief uitgegaan naar de ouders van de leerlingen die op 1 februari gaan starten in groep 2E. In de communicatie hieromtrent zijn wij merkbaar niet helemaal duidelijk geweest. Waarvoor excuses.

De kleutergroepen groeien dit schooljaar door tot 34 kinderen. Het is voor de leidsters lastig om bij zoveel kinderen het onderwijs te optimaliseren, goed te observeren,  alle kinderen met hun onderwijsbehoeften op maat te begeleiden en tijd te hebben voor iedereen. Bovendien weten we dat kinderen last hebben van de drukte in de groep en hun speel/ontwikkelmogelijkheden worden beperkt.

Wij zijn daarom op zoek gegaan naar mogelijkheden om leerkrachten en kinderen te ontlasten. Daar zit altijd een financieel probleem aan vast. Het aantal kinderen op een school en de instroom van nieuwe leerlingen bepalen hoeveel ruimte er is in de financiën, hoeveel groepen er kunnen worden gevormd en hoeveel leerkrachten er werkzaam kunnen zijn. Door wat te sparen en wat te schuiven met middelen is het ons gelukt om een halve baan (5 ochtenden) te creëren. De ochtenden zijn langer dan de middagen en betekenen een grote ontlasting van de groep. De vorming van deze extra groep heeft dus tot doel om alle kinderen in de groepen 1-2 tot de zomer de hoeveelheid aandacht te bieden waar ze recht op hebben.

Uit eerdere ervaringen is ons gebleken dat de kinderen deze constructie goed aankunnen en het geen invloed heeft op hun ontwikkeling.

Afgelopen donderdag is er een kennismakingsmoment geweest waarop vele ouders en kinderen juf Anouk hebben kunnen ontmoeten. De kinderen hebben de klas en het materiaal verkend. Ouders konden eventueel vragen stellen. Mogelijk heeft u hierbij niet aanwezig kunnen zijn. Anouk is in de komende tijd op diverse tijdstippen bezig met het inrichten van haar lokaal, u kunt altijd even binnenlopen.

Mocht u nog vragen hebben, voelt u zich dan vrij deze te stellen aan de leerkrachten of de directie.

Wij wensen Anouk en de kinderen veel leerplezier in groep 2E.