1e Heilige Communie

Beste ouders en kinderen,

Het lijkt nog ver weg, maar over minder dan een half jaar, op zondag 22 april 2018 is de viering van de 1e Heilige Communie.

Op zondag 11 februari 2018 beginnen we de voorbereiding van de kinderen met een presentatieviering.

De voorbereiding op dit sacrament is in de eerste plaats een taak voor de ouders, maar gelukkig is de school bereid om, samen met de kerk, u hierbij te helpen. Wij willen u erop wijzen dat het eerste sacrament, het heilig doopsel, uitgevoerd moet zijn voordat uw kind de eerste communie gaat doen. Mocht dit nog niet zijn gebeurd, dan kunt u dit alsnog regelen door contact met ons op te nemen.

Op school wordt gedurende 13-15 weken samen met de kinderen een project behandeld en de werkgroep organiseert 2 keer een ouderavond.

De eerste ouderavond vindt plaats op donderdag 18 januari 2018 om 20.00 uur op school. Op deze avond wordt het project uitgereikt en het een en ander toegelicht. Het project wordt met de kinderen behandeld op school op de woensdagmiddag van 13:45 uur tot 14:30 uur.

Met de brief die vorige week op school werd uitgedeeld in de groepen 4 nodigen wij u uit om uw kind aan te melden. De bijdrage in de kosten van de 1e communie is 15,00 euro. Dit bedrag kunt u op de eerste ouderavond aan de werkgroep betalen, s.v.p. geen geld meegeven naar school.

Wilt u het strookje, wat bij de brief zit, inleveren bij een van de juffen van de groepen 4 voor vrijdag 15 december, ook als uw kind geen eerste communie gaat doen?

Met vriendelijke groet,

Werkgroep 1e communie

Dorien Dapper p.masteling@hetnet.nl (0226-391390)

Wilma Hooglugt w.hooglugt@gmail.com (0226-332949)