Staking: de school is woensdag 6 november dicht!

Beste ouders/verzorgers,

De landelijke onderwijsvakbonden hebben opgeroepen tot een landelijke staking op 6 november 2019. De oproep is gericht aan onderwijsgevenden, onderwijsondersteunend personeel en directieleden van de scholen.

Het doel van de staking is om aan de politiek duidelijk te maken dat de sector primair onderwijs aantrekkelijker moet worden om een tekort aan personeel op te lossen. Er is extra geld nodig voor fatsoenlijke salarissen, voldoende leerkrachten voor de groep en minder werkdruk. Hiermee kan de kwaliteit van onderwijs, ook voor uw kind, in de toekomst gegarandeerd worden. Het College van Bestuur van Blosse ondersteunt deze staking volledig en met kracht. Meer hierover in onderstaande brief.

Ook op de Sint Barbaraschool staken de teamleden. Daarom zal de school op 6 november dicht blijven.

Wij vragen u begrip te hebben voor deze actie en zoveel mogelijk mee te werken. Om ons signaal kracht bij te zetten zal in onze regio een manifestatie worden georganiseerd en u bent van harte uitgenodigd deze bij te wonen. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Ouders waarvan de kinderen op de woensdag bij BSO De Jungle zijn worden nog geïnformeerd via het gebruikelijke communicatiesysteem Konnect hoe hier vanuit de BSO mee om wordt gegaan.

Met vriendelijke groet,

Team Sint Barbaraschool

Brief vanuit het College van Bestuur naar aanleiding van de landelijke onderwijsstaking

Heerhugowaard, 16 oktober 2019

Betreft: Stakingsdag 6 november 2019

Geachte Ouders/Verzorgers,

De landelijke vakbonden hebben opnieuw het onderwijsveld opgeroepen om te staken op woensdag 6 november 2019. Een grote meerderheid van de schoolbesturen in het primair onderwijs steunt het doel van deze actie en heeft begrip voor een staking.

Met deze actie willen de vakbonden de politiek duidelijk maken dat de sector primair onderwijs aantrekkelijker moet worden om een tekort aan personeel op te lossen. Er is extra geld nodig voor eerlijke en rechtvaardige salariëring en minder werkdruk in het primair onderwijs. Het College van Bestuur ondersteunt deze acties.

Wij vragen ouders en verzorgers begrip te hebben voor deze actie en indien de school van uw kind(eren) hieraan meedoet, zoveel mogelijk mee te werken. Op die manier kunnen de personeelsleden een krachtig signaal afgeven richting de politiek. We willen een signaal afgeven dat de kwaliteit van onderwijs, ook voor uw kind, in de toekomst gegarandeerd dient te worden. En daarvoor is het belangrijk dat leraren, directies en ondersteunend personeel een passend salaris ontvangen. Om ons signaal kracht bij te zetten zal in onze regio een manifestatie worden georganiseerd waarbij natuurlijk zoveel mogelijk onderwijsmedewerkers en ouders van harte welkom zijn.

Een stevige, actieve ondersteuning van ons signaal met uw aanwezigheid zouden wij dan ook bijzonder op prijs stellen.

Met vriendelijke groeten,

College van bestuur van Blosse