Vuurwerk - leuk, als we de regels volgen

We ontvingen van de politie onderstaand bericht. Wij kunnen dit als school alleen maar onderschrijven. Tenslotte zien wij iedereen ook het liefst helemaal heel in het nieuwe jaar weer terug op school en willen we met iedereen in het dorp een gezellig oud en nieuw, vieren zonder overlast.

Wilt u dit bericht ook delen met uw kinderen?

VUURWERK REGELS EN WAARSCHUWING

Het einde van het jaar nadert weer. Een gave, leuke en gezellige tijd, waarbij het afsteken van vuurwerk natuurlijk niet mag ontbreken. Maar wat zijn nou eigenlijk de regels rondom het kopen en afsteken van vuurwerk?

Do’s

Koop je vuurwerk in een vuurwerkwinkel, dit jaar op 28, 30 en 31 december 2019. Dit is goed gekeurd en getest vuurwerk!

CAT.1 Vuurwerk mag, zolang je een ander niet tot last bent en dus geen overlast veroorzaakt.

Het afsteken van vuurwerk mag alleen op 31 december vanaf 18:00 uur ’s avonds tot 1 januari 02:00 uur ’s nachts. Wees andere mensen of dieren niet tot last!

Steek vuurwerk altijd veilig af! Lees de instructies op de verpakking, gebruik een aansteeklont en zet een vuurwerkbril op.

Don’t

Laat je niet in met illegaal vuurwerk. Koop geen shell’s, cobra’s, nitraten of gelijksoortige, lawinepijlen of ander vuurwerk wat niet geschikt is om als particulier af te steken. Als het fout gaat zijn de gevolgen voor mens, dier en omgeving niet te overzien.

Steek geen vuurwerk af wat je niet kent. Je weet niet wat het voor spul is en of er een snel lont aan zit.

Er gebeuren ieder jaar verschrikkelijke ongelukken met illegaal vuurwerk, door dommigheid, door stommigheid of door stoerdoenerij. Doe het niet!!

Ga geen vuurwerk zoeken en voor de tweede keer afsteken. Daar gebeuren veel ongelukken mee. Vuurwerk gaat niet zomaar uit en is een indicatie dat het technisch niet goed zit.

VuurwerkstunthalWyler VuurwerkstunthalWyler