Lawaaiprotest 30 januari

Op donderdag 30 januari om 13.55 uur was er één minuut lang een oorverdovend lawaai te horen op het schoolplein van de St. Barbaraschool.

Alle leerkrachten, kinderen en ouders die vandaag wél op school waren, omdat de leerkrachten niet gekozen hadden voor een staking, protesteerden met een lawaaiprotest. Zij lieten hun geluid horen voor structurele investeringen in het onderwijs. Ja, er is de laatste jaren best geld naar onderwijs gegaan, maar weinig was structureel. Dat betekent dat er tijdelijk iets kan worden gedaan aan problemen die voortduren. Dat lost dus niet echt iets op. Daarnaast missen we collega’s, die de banen kunnen overnemen van hen die met de prachtige werk stoppen of kunnen invallen in geval van ziekte.

Dus we staakten niet (allemaal), maar we protesteerden wel. Met hulp van kinderen en ouders! Dank voor uw medewerking.

En nu maar hopen dat het zo hard was, dat ze het in Den Haag hebben gehoord!

onderwijsstaking jan 2020 onderwijsstaking jan 2020
lawaaiprotest 1 lawaaiprotest 1