corona update 16 maart

Beste ouders,

Zoals u al gehoord heeft, zijn wij gesloten in verband met maatregelen tegen verdere verspreiding van het Corona virus.

We zijn echter wel open als opvang voor die ouders, waarvan beiden werkzaam zijn in de vitale sectoren of, in het geval van een-oudergezinnen er geen opvang door de andere ouder mogelijk is. Graag vernemen wij van u op welke dagen uw kind(eren) deze week opvang nodig hebben onder schooltijd (8.30 tot 14.00 uur). Wilt u dit via de mail doorgeven info@sintbarbaraschool.nl , waarbij u de naam/namen en groepen vermeldt.

In eerste instantie zullen de kinderen worden opgevangen door opvangmedewerkers in een ratio van 5 kinderen op 1 pedagogisch medewerker. Alle kinderen zullen worden geregistreerd als Opvangkinderen, zodat het onderwijspersoneel zich optimaal kan richten op ‘lesgeven op afstand’.

Voor en na schooltijd kunt u, mits u beiden werkzaam bent in de vitale sectoren opvang, of, in het geval van een-oudergezinnen er geen opvang door de andere ouder mogelijk is, opvang krijgen via Blosse. Dit geldt ook voor ouders die momenteel géén opvang afnemen. Hiervoor kunt u contact opnemen met de manager kinderopvang van de Jungle Patricia v. Amstel (patricia.schuurman@blosse.nl) .

Tot de vitale sectoren behoren:

•             Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.

•             Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.

•             Openbaar vervoer.

•             Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.

•             Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.

•             Vervoer van afval en vuilnis.

•             Kinderopvang.

•             Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.

•             Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):

o            meldkamerprocessen

o            brandweerzorg

o            ambulance zorg

o            GHOR

o            crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s

•             Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken).

De leerkrachten zijn momenteel druk bezig om voor de kinderen ‘onderwijs op afstand’ te organiseren. U ontvangt hierover bericht via de leerkracht van uw kind via Fiep. Het kan enkele dagen duren voordat dit goed uitgewerkt is.

Wij hopen u zo voorlopig weer voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,

namens het team