Corona update 24 maart

Beste ouders,

Via de collega’s horen wij dat er thuis heel hard gewerkt wordt. Dat is natuurlijk fijn, maar we ontvangen ook berichten dat het voor ouders vaak nog een hele klus is. En dat is het ook! Ook onze thuiswerkende collega’s hebben vaak te maken met een gezin dat van school thuiswerk op gekregen heeft. En zie dat maar eens te regelen, allemaal thuis, iedereen aan het werk, instructie geven, het huishouden doen, toch ook even een frisse neus etc.

Eén ding moge duidelijk zijn, u doet wat u kunt en lukt het niet, geen zorgen. Neem dan gewoon contact op met de leerkracht van uw kind of laat uw kind dit zelf doen. En lukt het dan nog steeds niet, geef dat dan aan en laat het rusten. Wanneer de kinderen weer naar school gaan, pakken wij dat vanuit onze professie gewoon weer op.

Volgens de laatste maatregelen vanuit het kabinet is aangegeven dat alle bijeenkomsten tot 1 juni zijn afgeblazen. Voor ons als school betekent dit, naast de al door ons aangegeven bijeenkomsten, dat het verkeersexamen voorlopig is uitgesteld en dat sportdagen en het schoolreisje tot nader orde niet doorgaan. Wat er uiteindelijk hierover besloten wordt, hopen wij u later te berichten.

Ondertussen proberen wij, tussen de bedrijven door, een aantal zaken die normaal gesproken in deze tijd op school geregeld worden m.b.t. het volgend schooljaar “gewoon” door te laten gaan.

Zo hebben wij het vakantierooster en de studiedagen voor schooljaar 20-21 vastgesteld. Deze vindt u onderaan dit bericht.

Vanuit ons bestuur ontvingen wij het bericht dat naast de leerkrachten nu ook de directies verzocht wordt zo veel mogelijk thuis te werken. Dit betekent dat u ons niet langer telefonisch kunt bereiken. Heeft u voor ons een vraag of bericht, dan kunt u hiervoor de mail gebruiken info@sintbarbaraschool.nl

Dit geldt ook voor diegene die echt gebruik moeten maken van de NOODopvang, binnen de gestelde regels.

Blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

Namens het team,

Lia van Roosmalen en Mariosé Huits, directie St. Barbaraschool

Om u een hart onder de riem te steken:

Ode aan de thuisonderwijzende ouder:

De afgelopen week voor ons de 100 meter sprint

Het werk moest mee naar huis en op school zag je geen kind.

Maar het onderwijs ging door ook zonder juf of zonder mees

En dat was zonder jullie hulp echt niet mogelijk geweest.

De marathon voor ouders is pas net van start gegaan

Naast drie kids en stapels werk vaak ook een eigen baan

Zorg voor ouders, kennissen en mensen meer dan één

Met je handen in je haar, krijg je hoofd er niet om heen

Perfect zal het niet gaan dus leg die lat niet echt te hoog

Maar wees trots op wat je doet en luister goed naar mijn betoog:

Je bent een topper en een kei maar bovenal een pap of mam

Dus als het soms even niet lukt, denk dan maar bij jezelf krijg lekker de ram, bam, bam, enz.

Wilt u het hele lied luisteren ga dan naar:

vakantierooster:

Vakanties: