Corona update 26 maart

Beste ouders,

Allereerst willen wij u zeggen dat wij, als directie, IB-er Brenda en conciërge Ciska de contacten met de kinderen en u ook missen. Waarschijnlijk hoort u van de leerkrachten dat zij de kinderen missen. Maar ook wij, die dagelijks kinderen zien en spreken in het schoolgebouw en buitenlopen na de lunch missen de gesprekjes, de gekke dingetjes, de grapjes etc. Wilt u hen dit aub doorgeven? Dank.

Deze week zouden de rapporten uitgedeeld worden in de groepen 3 t/m 8 en zouden er 10-minuten gesprekken zijn. De rapporten liggen allemaal klaar om uitgedeeld te worden. We zoeken echter nog even naar een goede manier om deze, met de toelichting die ze altijd krijgen bij het uitdelen, bij de kinderen te krijgen. Volgende week nemen we een besluit over deze rapporten. We weten dan ook of we nog langer dicht blijven of niet.

De berichtgeving vanuit het kabinet over een eventuele voortzetting van de schoolsluiting leek wat onduidelijk, met een elkaar tegensprekende minister van onderwijs en minister-president. In ieder geval is nu duidelijk dat daar dinsdag a.s. een besluit over genomen gaat worden. Afhankelijk van het tijdstip van bekendmaking ontvangt u dinsdag of woensdag een volgende update van ons.

Voor de ouders die absoluut gebruik moeten maken van de NOODopvang, omdat dit vanuit hun vitale beroepsgroep echt niet anders kan, berichten wij nogmaals dat ze hiervoor kunnen mailen naar info@sintbarbaraschool.nl.

Tot nu toe zien we gelukkig niet al te veel kinderen in deze opvang. Er staat gelukkig, omdat veel kinderen op school tegenstrijdig zou zijn aan de maatregelen die vanuit het kabinet gelden. Onze gezondheid, uw gezondheid, die van de kinderen en de gezondheid van allen is hierbij maatgevend.

Onze waardering dan ook voor u allen voor de manier waarop het u lukt de opvang zelf te regelen. Ook onze leerkrachten ervaren dagelijks hoe het is om dit te moeten doen, kinderen opvangen, thuis onderwijs geven én daarnaast ook nog werken. Het is een hele klus. Heel veel dank voor uw inzet.

Opnieuw willen we benadrukken dat thuisonderwijs anders is dan onderwijs in de klas. Leg de lat niet te hoog voor uzelf en uw kinderen. Als het niet lukt, ook niet na extra instructie van de leerkracht, dan is dat zo. Na deze periode zullen we goed onderzoeken in hoeverre alle leerstof is blijven hangen en wat er in deze tijd allemaal geleerd en begrepen is.

Tenslotte horen we van diverse kanten dat de kinderen ook elkaar missen. Van 5 en soms meer uur per dag elkaar zien en spreken, naar nu misschien niet of nauwelijks kan heel lastig zijn. Even (beeld)bellen met je beste vriend(in) kan soms al veel oplossen.

En heb het er met elkaar over. Deze situatie is voor iedereen, ook voor u anders. Daar samen over praten en ook uw gevoel daarbij benoemen, kan voor de kinderen veel opluchting geven. Succes daarmee.

Voor nu wensen wij u weer een goed weekend.

Blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

Namens het team,