Misbruik van Teams door leerlingen

Beste ouders,

Normaal gesproken zou u van ons pas woensdag weer een update ontvangen, maar dit kan niet wachten tot dan.

We ontdekken namelijk als leerkrachten dat er kinderen zijn die nu experimenteren in Teams. Het systeem is namelijk zo ingericht dat de kinderen, redelijk eenvoudig elkaar in een team kunnen zetten. Ook kinderen van andere groepen en ook leerkrachten. Er komen nu na 9 uur ’s avonds oproepen binnen om even gezellig in Teams te chatten.

Dit is niet de bedoeling!

We willen dit middel zuiver en alleen gebruiken voor de communicatie tussen leerkrachten en hun eigen groep en (eventueel) de thuiswerkbegeleiding in de eigen groep. Op deze wijze is er sprake van misbruik van het systeem.

Wij vragen u dan ook nadrukkelijk om oudertoezicht hierop.

Wij zijn hier zelf als team nog enorm in aan het leren en zullen dus ook op zoek gaan naar manieren om dit op te lossen, maar we hebben uw hulp ook nodig!

Wilt u aub opletten hoe uw kind(eren) in Teams werken en er op toezien dat zij dit alleen gebruiken voor contacten binnen de eigen groep en met de eigen leerkracht.

We snappen dat die behoefte aan contact er ligt. Gezellig even kletsen met vriendjes (uit andere groepen) kan ook via de telefoon en ook dan is beeldbellen misschien wel mogelijk. Maar aub niet via Teams!

Hartelijk dank voor uw hulp hierbij.

Mede namens het team,

Lia van Roosmalen en Mariosé Huits, directie St. Barbaraschool.

coronavirus coronavirus