corona update 16 april

Beste ouders,

Op 16 maart stuurden wij u de eerste update. Toen om te melden dat de school vanaf dan moment gesloten was.

Inmiddels zijn we een maand verder en er is in die tijd nogal wat gebeurd. Er is Onderwijs op Afstand opgestart. Aanvankelijk nog met wat opstartproblemen, maar nu lijkt het vanuit de leerkrachten redelijk tot goed te lopen. Het blijft hard werken. Allemaal ervaren zij het als zwaarder dan “een gewone schoolweek”.

Voor uzelf is dat misschien ook zo. Er is nu, bij veel gezinnen, een soort ritme gevonden waarin de dagen verlopen. Dat ritme geeft houvast, waardoor alles redelijk tot goed gaat.

Bij anderen is dat moeilijker. De kinderen gaan hun groepsgenootjes missen, hebben niet zoveel zin meer in het thuiswerk, raken uitgekeken op de thuissituatie. Dan wordt het lastig om het gezellig te houden thuis.

Wij vragen u in die gevallen dit aan ons te laten weten. In eerste instantie kan dit aan de leerkracht, maar het kan ook rechtstreeks aan ons (info@sintbarbaraschool.nl). Wij zijn er ook om dan samen met u naar oplossingen te zoeken.

In de achter ons liggende maand heeft Blosse noodopvang verzorgd voor die ouders die het echt niet anders kunnen regelen en werkzaam zijn in cruciale beroepen. Gisteren heeft u een brief gehad voor inventarisatie van de noodopvang tijdens de meivakantie. Tijdens de vakantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met onze manager kinderopvang Patricia van Amstel-Schuurman (patricia.schuurman@blosse.nl).

De meivakantie loopt van woensdag 22 april t/m dinsdag 5 mei. In deze periode is er geen Onderwijs op Afstand. De leerkrachten hebben tijd nodig om weer even op te laden voor de periode die er aan komt.

21 April wordt een belangrijke datum. Dan horen we hoe de situatie na 28 april eruit gaat zien. Hoewel de meivakantie de dag na de persconferentie start, willen wij u op 23 april een update sturen, waarin wij u informeren over wat dit voor onze school mogelijk gaat betekenen.

We zijn druk bezig om diverse scenario’s te bekijken voor als we eventueel beperkt weer opengaan. Dat is meer dan de afstand van 1,5 meter waarborgen. We hebben nog talloze vragen over hygiëne, pauzes, kwetsbare groepen, combinatie school- en thuiswerkers, kinderen naar school brengen, leerkrachten die nu met klachten thuiswerken, maar niet naar school kunnen, enz, enz.

Kortom, dat vraagt zeker nog om een gedegen voorbereiding.

Veel succes met het thuisonderwijs en de eventuele combinatie met uw werk.

Blijf afstand houden, pas op uzelf en blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

namens het team