corona update 8 mei

Beste ouders,

We gaan weer van start!

In de afgelopen week zijn we heel druk geweest om alles startklaar te maken. De school is aangepast met borden, wachtplekken, wandelstroken, hygiëne middelen, maar ook zijn leerlingen verdeeld, hebben we nagedacht over verkeersstromen, is er een draaiboek opgesteld, hebben we afgesproken wat er wel en niet gaat gebeuren qua onderwijs etc. etc.

Maar, we zijn er klaar voor.

U ontvangt van ons /of heeft ontvangen een aparte mail met alle afspraken en maatregelen, waaraan wij, maar ook u en de kinderen zich moeten gaan houden om goed van start te gaan en de veiligheid van iedereen zo veel mogelijk te waarborgen. Niet altijd leuk, maar wel noodzakelijk!

Wij willen u dringend vragen alles ook goed met uw kinderen door te spreken, zoals de beperkte toegang tot het plein, het gebruik van de hygiëne stations voordat we de school binnengaan, het veelvuldig handenwassen, het afstand houden tot de leerkracht etc.

Daarbij blijft het zo dat kinderen die gezondheidsklachten hebben (snotteren, hoesten, koorts) of in het gezin hiervan sprake is, geen toegang hebben tot de school. Mocht dit onder schooltijd gaan ontstaan, dan bellen we u en moet u uw kind komen ophalen. Ook kinderen met hevige hooikoorts of chronische verkoudheid hebben geen toegang. Dit alles voor ieders gezondheid. Wij volgen hierin de richtlijnen van het RIVM.

Vanaf maandag is er geen sprake meer van Onderwijs op Afstand. De kinderen gaan 2 dagen naar school en op de dagen dat zij thuis zijn hebben zij huiswerk. Er is dan een uurtje waarop vragen gesteld kunnen worden na half 3. Dat is dus echt anders dan hiervoor.

Om alle verkeersstromen goed te regelen hebben we twee shifts voor brengen en halen. Dit kunt u terugvinden op de leerlinglijsten, die hierbij worden meegestuurd. We hebben ervoor gezorgd dat alle kinderen uit één gezin op hetzelfde tijdstip kunnen beginnen. Wilt u zich hieraan houden en kinderen niet te vroeg naar school laten gaan of zelf te vroeg te komen. Opnieuw voor ieders gezondheid.

Gelukkig kunnen we in alle groepen starten met de eigen juffen of meesters. Er zijn echter wel collega’s die vallen onder risicogroepen of een thuissituatie hebben waarin iemand zit die in deze risicogroep valt. Mede hiervoor is het voor ons belangrijk dat alle regels en maatregelen worden nageleefd. U doet dit niet voor uzelf, maar juist voor de ander.

Als het echt niet anders kan, omdat u beiden werkt in een vitaal beroep, kunt u uw kind aanmelden voor Noodopvang onder schooltijd. Hiervoor kunt u mailen naar info@sintbarbaraschool.nl. Liefst zo spoedig mogelijk met vermelding van de naam van het kind, de klas en de dagen waarop.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben stuurt u ons dan even een mailtje op eerder genoemd mailadres. Uitwerking van alles wat hierboven genoemd is, staat in de regels en maatregelen die u dus apart krijgt/is toegestuurd.

Wij kijken er ontzettend naar uit om de kinderen (en ouders) op maandag 11 of 12 mei weer te mogen begroeten. We zijn er klaar voor en hebben er zin in.

Met vriendelijke groet,

mede namens het team