Corona update 15 mei

Beste ouders,

Wat ongelooflijk fijn om alle kinderen maandag en dinsdag weer te zien. Dan merk je pas echt hoe erg je ze gemist hebt. Ook was te zien dat ze er weer zin in hadden om hun klasgenootjes en juf of meester weer te zien. Voor veel collega’s voelde het een beetje als de eerste werkdag na de zomervakantie.

We hebben besloten het Weekbericht nog even om te zetten in deze corona-update voor ouders. Deze zal wekelijks worden verzonden en de dag van verschijning hangt af van het moment waarop wij alle gegevens voor de week verzameld hebben.

Het was goed om te zien hoeveel rust er was bij het halen en brengen van de kinderen. Fijn dat u uw kind(eren) goed had voorbereid op het handenwassen en afscheid nemen voor de hekken of, in geval van de kleuters, op 1,5 meter van de deur.

Wij hopen van harte dat ook de komende weken deze rust zo blijft. Dit hangt vooral af van het tijdstip waarop u en/of uw kind(eren) naar school blijven komen. Komt u aub op het afgesproken tijdstip.

We gaan er nu van uit dat, als we weer met hele groepen zouden mogen beginne, deze tijdverdeling nodig blijft om de huidige verkeerspreiding op en rond het plein te behouden.

In deze tijd is het zogenaamde “luizenpluizen” niet mogelijk, omdat onze ouders niet in de school mogen komen. Uiteraard zal het thuisblijven iets positiefs gedaan hebben met de verspreiding hiervan. Toch willen wij u vragen dit weer even goed te blijven checken bij uw eigen kind(eren). De kinderen komen elkaar nu weer tegen op school.

Tenslotte nog iets over de Noodopvang onder Schooltijd. Op de dagen dat de kinderen niet naar school gaan en u werkzaam bent in een cruciaal beroep kunt u gebruik maken van deze Noodopvang. Deze wordt door school geregeld en moet dus ook bij school worden aangevraagd (info@sintbarbaraschool.nl).

Voor opvang buiten schooluren kunt u terecht bij onze Manager Kinderopvang Patricia van Amstel (patricia.schuurman@blosse.nl)

Op donderdag 21 mei en vrijdag 22 mei zijn er vrije dagen rondom Hemelvaart. De school is beide dagen gesloten. Opvang is mogelijk op vrijdag, neemt u hiervoor contact op met onze Manager Kinderopvang Patricia.

Wij wachten in spanning op de persconferentie van 20 mei. Mogelijk horen we dan of de scholen na Pinksteren weer helemaal open gaan. Wij informeren u dan in de week van 25 mei over wat dat eventueel betekent voor ons.

Blijf gezond en zorg goed voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

Namens het team,