Corona update 12 juni

Beste ouders,

Wat fijn dat we deze week weer met de volledige groepen begonnen zijn. Het voelt als het begin van het schooljaar, als nieuw beginnen. Zowel de leerlingen als de leerkrachten moeten dus ook weer een beetje wennen en we merken dat het extra energie kost bij allebei. De blijdschap van het weer samen leren en spelen overheerst echter. En omdat u allen zich zo goed houdt aan de afspraken rond het gebouw en op het plein voelt het als veilig.

Nog 3 weken en dan is het alweer vakantie. Wij zijn druk bezig met het in kaart brengen van de kinderen, het afronden van het jaar én het voorbereiden van het nieuwe schooljaar. Altijd weer een enerverende tijd, die nu door de consequenties van corona nog meer denkwerk vraagt.

Gelukkig hebben we nog wel de schoolfotograaf kunnen regelen. Binnen de richtlijnen mag hij buiten groepsfoto’s maken, waarbij hij op afstand blijft en indien nodig de leerkracht er later apart in”shopt”.

Hij komt a.s. maandag 15 juni en dinsdag 16 juni. Het voorlopig roostertje is zo gemaakt dat groep 1-2 t/m 5 op maandag aan de beurt zijn en de overige groepen op dinsdag. Kleine veranderingen hierin zijn mogelijk, als dit de collega’s beter uitkomt.

Hoe het precies gaat lopen met de bestelling van de foto’s hoort u maandag of dinsdag van ons.

Er is eindelijk uitsluitsel over de musical. Behalve een live-stream en opnames tijdens een voorstelling voor de kinderen, gaan we in de laatste schoolweek de musical buiten opvoeren voor de ouders van groep 8.

Er zijn vele scenario’s langsgekomen en er is veelvuldig overleg geweest met het College van Bestuur van de stichting en uiteindelijk is dit het besluit. De veiligheid en gezondheid van iedereen, de richtlijnen van de RIVM en het protocol van de PO-raad zijn hierbij leidend geweest.

De ouders van groep 8 ontvangen verdere informatie via de leerkrachten.

De voorstelling wordt tijdens schooltijd gespeeld voor de medeleerlingen, waarbij broertjes en zusjes mogen kijken bij de musical van hun grote broer of zus.

Wij willen u nogmaals vragen om bij ziekmeldingen van uw kind aan te geven wat er met uw kind aan de hand is. Dit kan vrij eenvoudig in de Fiep-app.

Wij zijn momenteel verplicht bij te houden of kinderen verkoudheidsverschijnselen en/of koorts vertonen en dit bij grotere groepen kinderen te delen met de GGD. Zij besluiten dan of er verdere maatregelen moeten worden genomen. Uw medewerking wordt hierin bijzonder op prijs gesteld.

Wat betreft de kinderen met ‘snotneuzen’ is voorlopig het advies van de GGD dat zij naar school mogen, mits ze geen andere klachten hebben, zoals hoesten, keelpijn, diarree, verminderde reukzin en/of gevoel van algehele malaise. En daarbij niet in contact geweest zijn met zieke volwassenen in de omgeving.

Natuurlijk blijft het zo dat als er binnen het gezin sprake is van koorts, dat dan het hele gezin thuisblijft.

Daarnaast kunt u bij vragen rondom verkoudheidsklachten én koorts altijd contact opnemen met de GGD Hollands Noorden 088 0100500.

Nog even als reminder: de groepen 6, 7 en 8 hebben maandagochtend een zgn. natte gymles. Vorige week is hiervoor een rooster bekend gemaakt.

We hopen u zo weer voldoende te hebben geïnformeerd. Gelukkig wordt het weer ietsjes beter, en kunnen we daarvan gaan genieten. Fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Namens het team,