corona update 19 juni

Beste ouders,

Nog twee weken en dan is het alweer vakantie. Dat voelt vreemd, tenslotte zijn we “nog maar net begonnen”.

Dat betekent ook dat er afrondende activiteiten plaats gaan vinden.

Er worden toch nog leerkrachtverjaardagen georganiseerd, de musical is volgende week voor de schoolgenootjes en zelfs voor de ouders met alle restricties die daar bij horen, de schoolfeesten voor de kleuters vinden plaats met hulp van leerlingen uit hogere groepen en ook de schoolschoonmaak is gestart. Bij alle activiteiten denken we steeds weer na over mogelijkheden en beperkingen.

Er zijn ook zaken die normaal gesproken bij de afronding horen maar nu helaas niet op de gebruikelijke manier lukken en waarvoor wij alternatieven zoeken. Zo zwaaien we de kinderen van groep 8 en afscheidnemende leerkrachten anders altijd uit in de kerk, waar we dan allemaal tegelijk aanwezig kunnen zijn. Dit zwaaien gaan we dit jaar ook doen, maar de invulling zal anders zijn. Helaas kunnen we niet vertellen hoe, om het een verrassing te laten zijn.

Ook de gevonden voorwerpen willen we graag weer “kwijt”. Deze hangen we niet zoals gebruikelijk in de centrale hal, want u mag de school helaas nog niet in. Daarom zullen we de manden vanaf dinsdag bij de poort aan de Dorpsstraatkant neerzetten, zodat u toch op zoek kunt naar die jas, die tas, die sjaal en handschoenen en die gymkleding die u al heel lang kwijt bent. Werp gerust een blik, want er is weer genoeg dat door de school zwierf.

Op vrijdag 3 juli gaan de restanten naar de kledingbak bij de Deen.

Misschien heeft u iets meegekregen van de zgn “snotneuzen”discussie. De richtlijnen hiervoor lijken per dag te veranderen.

Voor zover nu bekend mogen kleuters met een snotneus gewoon naar school komen, tenzij in hun omgeving een bevestigde of een vermoedelijke Covidbesmetting is. Ook als een kind koorts ontwikkeld moet hij of zij thuisblijven.

Kinderen vanaf groep 3 moeten nog wel thuisblijven bij ernstige verkoudheid in combinatie met keelpijn, hoofdpijn, koorts en zeker er als zieke volwassenen in de omgeving zijn.  Kinderen met hooikoortsklachten mogen gewoon naar school.

Deze week zijn in alle groepen klassenfoto’s gemaakt. U ontvangt via een Fiepbericht een digitaal bestelkaartje per klas. U kun daarmee online de foto bestellen en dan krijgt u de foto vanzelf toegestuurd. Er zijn wel portokosten aan verbonden. Het is misschien een idee om met meerdere ouders tegelijk de foto te bestellen, dan betaalt u maar 1x portokosten. Door de beperkte tijd voor de vakantie kunnen wij dit helaas niet meer voor u regelen.

Voor het einde van het schooljaar hopen wij u te kunnen vertellen wie onze nieuwe IB-er zal zijn. We hebben diverse sollicitatiebrieven binnen gekregen en komende periode houden we de gesprekken.

Nog even voor de duidelijkheid:

De waterfeesten voor de kleuters duren gewoon tot 14.00 uur. Hier was wat onduidelijkheid over.

De vakantie begint op vrijdag 3 juli om 12.00 uur en voor de kinderen van groep 8 om 10.15 uur.

Met vriendelijke groet,

Namens het team,