Gebruik communicatiemiddelen op de St Barbaraschool

Vanaf schooljaar 2020-2021

Inleiding

Afgelopen schooljaar hebben wij van meerdere ouders en collega’s te horen gekregen dat het niet altijd even duidelijk was waar bepaalde informatie terug te vinden is en via welke kanalen er gecommuniceerd wordt vanuit school. Wij hebben start dit schooljaar hier beleid op geschreven. Het is besproken met het team en de medezeggenschapsraad. Hieronder treft u het beleid aan dat vanaf vandaag van toepassing is.

a. De Fiep app wordt hét medium voor informatiedeling met ouders vanuit leerkrachten en directie. Zowel de directie als leerkrachten kunnen berichtjes naar ouders versturen, waarin zij u informeren over allerlei zaken die op school of groepsniveau spelen. Ook worden via Fiep bijvoorbeeld uitnodigingen verstuurd voor deelname aan informatieavonden, kom-in-de-klas momenten, rapportgesprekken etc. Dit gebeurt via ‘gespreksplanners’ en kunt u zichzelf inschrijven voor een tijdstip.

b. Ouders kunnen vanaf dit schooljaar via Topics in de Fiep app persoonlijke berichten sturen naar de leerkracht en andersom. Als bijlage sturen wij een Youtube filmpje mee waarin u kunt zien hoe Topics werkt.

c. Er wordt géén Weekbericht meer gemaakt; wel verschijnen er berichten van derden en clubs. Deze worden alleen op de website van onze school geplaatst.

d. Op iedere eerste woensdag van de maand verstuurt de directie een nieuwsbrief aan ouders. Hierin wordt informatie gedeeld omtrent allerlei ontwikkelingen die op school spelen.

e. De website wordt dit jaar weer geüpdatet. De agenda wordt up to date gehouden. In de agenda staan vakanties, studiedagen en bijzondere activiteiten aangegeven. Per groep wordt bij aanvang van het schooljaar op de klassenpagina de info geplaatst die ook gedeeld wordt tijdens Kom-in-de-klas-momenten, met de namen van de leerkrachten. Deze informatie kunt u dus het hele jaar terugvinden.

f. Communicatie rondom zorg/leerlingondersteuning doen wij via de email. Ofwel via de persoonlijke werkmail van de teamleden of via Parnassys.

communicatiemiddelen communicatiemiddelen