Mondkapjes verplicht voor bezoekers Blosse kindcentra

Corona update 14 oktober 2020

Binnen Blosse hebben we vandaag de maatregelen die aangekondigd zijn in de persconferentie van 13 oktober doorgenomen. Er is een gedeeltelijke lockdown afgekondigd voor een periode van vier weken.  We weten dat als we blijven doen wat we deden, het virus zich maar blijft verspreiden. Hoe kunnen wij als Blosse ons steentje bijdragen zodat we corona onder controle krijgen?

Mondkapjes verplicht voor bezoekers van onze kindcentra

Met ingang van vandaag volgen wij het advies gesteld door de Rijksoverheid en de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang betreffende het dragen van mondkapjes binnen onze gebouwen. Wij vragen je daarom om een mondkapje te dragen op het moment dat je een locatie van ons binnenkomt.

Het gaat hierbij overigens niet om het breng- en haalmoment. Bij het brengen en halen van je kind wacht je op het schoolplein en kun je 1,5 meter afstand bewaren tot de pedagogisch medewerkers, leerkrachten en overige ouders.

Leerkrachten en pedagogisch medewerkers hoeven geen mondkapje te dragen. Vanuit pedagogisch oogpunt is het niet wenselijk dat zij deze dragen. De kinderen kunnen dan een hele dag bijvoorbeeld geen duidelijke mimiek van de medewerkers zien, iets dat pedagogisch gezien wel zeer wenselijk is. Daarom volgen wij dit pedagogische advies vanuit branche en overheid. Daarnaast spelen kinderen een minimale rol bij de verspreiding van het coronavirus. Medewerkers onderling volgen de coronamaatregelen, zoals afstand houden en alle hygiënemaatregelen.

Mocht je nog vragen hebben over dit bericht dan kun je deze stellen aan de leiding van de locatie van je kind.

Uitstapjes op de bso en excursies op school

Het advies van het kabinet is om het aantal reisbewegingen te beperken. Liever zouden we dan de activiteiten naar de locatie halen, maar ook daar zitten natuurlijk risico’s aan. Het team van de locatie bekijkt per activiteit wat doorgang kan vinden en wat liever niet. De kinderen mogen gelukkig blijven sporten. Gymlessen en andere sportieve activiteiten zullen dus door blijven gaan.

Hartelijk dank voor je begrip en medewerking. Alleen samen krijgen we corona onder controle.

corona virus corona virus