Verkeerssituatie Bogtmanweg

Gisteren hebben we geconstateerd dat het veiligheidsplan rondom de bouw op het grasveld bij de Bladstraat/Bogtmanweg zonder ons medeweten is aangepast. Er is een veel groter stuk van het parkeerterrein afgehekt dan met ons vooraf besproken.

Uiteraard hebben we direct contact gezocht met de firma Rotteveel en zo ontdekt dat er aanpassingen in het veiligheidsplan zijn gemaakt, waarbij wij als school niet zijn betrokken. Voor de bouw wordt deze aanpassing gezien als veiliger, omdat er meer manoeuvreer-ruimte is. Voor ons is dit echter niet het geval. De Kiss&Ride-strook is niet langer beschikbaar, waardoor er meer auto’s geparkeerd gaan worden en bij veel auto’s is ook de Bogtmanweg een stuk gevaarlijker, zeker als het parkeren zich uitbreid naar de berm.

We zitten nu even in een pat-stelling, waarbij wij om meer parkeerruimte en bereikbaarheid van de Kiss&Ride-strook vragen en de bouwverantwoordelijken en de gemeente aan het huidige veiligheidsplan willen vasthouden. Uiteraard blijven we met elkaar in gesprek, waarbij voor ons de veiligheid van de kinderen centraal staat.

Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wij willen u nu vragen de kinderen indien mogelijk lopend of op de fiets te brengen om de druk op het parkeerterrein te beperken. In het geval u toch gebruik moet maken van het parkeerterrein dit zo kort mogelijk te doen en uw kind(eren) over het parkeerterrein te begeleiden naar de stoep voor de sportzaal en vervolgens zo veel mogelijk zelf de resterende route naar de speelplaats te laten lopen. Dit in het belang van de veiligheid van álle kinderen.

logo+missie school logo+missie school