Bericht vanuit de directie - 8 juni 2023

Beste ouders,

Gisteren is groep 8 teruggekeerd van kamp. Ze hebben allemaal enorm genoten van de activiteiten en van elkaar. Samen activiteiten meemaken, samen op de fiets, samen “niet slapen”, het is een unieke ervaring die je de rest van je leven bijblijft.

Vandaag zijn de groepen 3 t/m 8 op schoolreisje. Ook ieder jaar weer een happening, want zo’n reisje in een grote bus doe je ook niet iedere dag. Gelukkig is het prachtig weer en we gaan ervan uit dat ze heerlijk zullen genieten.

Het begon een beetje rommelig, want de busmaatschappij gaf gisteravond pas door dat de bussen die besteld waren vervangen waren door bussen met een andere indeling. Vanochtend moest er dus nog even gekeken worden hoe we de kinderen en ouders het beste konden verdelen. Gelukkig kon uiteindelijk iedereen, kinderen en ouders, mee

Het feest voor groep 1-2 staat nog in de planning voor dinsdag 27 juni. Ook zij gaan dan op schoolreis. Zij gaan met auto’s.

In dit Bericht vanuit de directie willen wij u ook graag informeren over andere zaken die nu op school spelen.

Verbouwing en wat daarbij komt kijken

Deze week is de pui onder de balustrade naar buiten verplaatst. In het kader van duurzaamheid wordt veel van het bestaande hergebruikt. Zo zijn de buitenkozijnen dus gewoon onderdeel van de nieuwe pui en ook binnen worden diverse kozijnen opnieuw geplaatst.

Ondertussen zijn de leerlingen en de leerkrachten het lawaai van het boren wel een beetje zat. Logisch, want soms is het lawaai ook wel heel erg. En, het is of nu herrie of nog veel langer in de verbouwing zitten. We kiezen dus voor nu.

We gaan er nog steeds van uit dat we bij de start van het schooljaar allemaal in één gebouw zitten. De week voor de herfstvakantie willen we dan de officiële opening plannen.

Sportdag groep 3-4-5

Na een heerlijke sportdag voor de bovenbouw in Waarland zijn op donderdag 22 juni de groepen 3, 4 en 5 aan de beurt. Voor hen is de sportdag op het plein en in het park.

Groepen en groepsbemensing

We zijn momenteel bezig om de laatste zaken te regelen rondom de groepsbemensing. In het volgende Bericht vanuit de directie zullen wij u op de hoogte stellen hoe dit er volgend schooljaar uit zal komen te zien.

Studieweek

Volgende week gebruiken we als team om beleidsstukken van dit schooljaar te evalueren en af te sluiten en nieuwe stukken klaar te maken voor volgend schooljaar.

Ook formuleren we, op grond van de algehele schoolvisie ook voor verschillende vakgebieden een visie. In deze studieweek richten we ons op het afronden van het visietraject op sociaal emotionele ontwikkeling, zaakvakken als aardrijkskunde en geschiedenis in combinatie met ontdekkend leren en Kunst&Cultuur. In het afgelopen jaar is ook Burgerschapszin aan de orde gekomen.

Daarnaast gebruiken we deze week om administratieve zaken op orde te brengen voor de overgang naar het volgend schooljaar. Hiervoor worden analyses gemaakt van Cito van juni, waarna er weer een plan gemaakt kan worden voor de laatste maand en de start van het nieuwe schooljaar.

We hebben van de leerlingen begrepen dat velen van u deze week gebruikt om er even tussenuit te gaan. We wensen u heel veel plezier.

Gevonden voorwerpen

Het loopt weer naar het einde van het jaar en in de directiekamer liggen armbandjes, kettinkjes en fietssleutels op het raamkozijn richting centrale hal. Ook in de manden ligt weer van alles. Dus als u tijd heeft, kom dan even kijken als u iets mist.

Blosse festival voor kinderen op zaterdag 10 juni

We hopen dat de kinderen een fantastische festival zullen meemaken. Je eerste echte festival vergeet je toch nooit meer?

U hebt wel de QR-code op de kaart nodig om uw kind aan te melden.

Volgende week versturen we weer een overzicht van alle berichten op de website. Op donderdag 22 juni verschijnt er weer een Bericht vanuit de Directie.

Met vriendelijke groet,

ook namens het team