Beste ouders,
Een dag later dan gebruikelijk, vanwege de afwezigheid van de directie en afwezigheid van onze administratief medewerkster gisteren is hier dan toch het Bericht vanuit de directie.
Vorige week vrijdag hebben de leerlingen, en vooral ook de mensen in het Jozefpark erg genoten van het bezoek dat verschillende groepen hebben gebracht in verband met Sint Maarten. Vanwege het weer was het gezellig binnen in de koffiekamer. Er werd lekker meegezongen en er was ook nog een lekkere verrassing na afloop.
Vervolgens was er ook nog iets lekkers op school, want de Ouderraad had ook voor een Sint Maarten-snoepje gezorgd. De volgende dag was het heerlijk rustig weer en dus was het een drukte van belang in de verschillende delen van het dorp. Leuk om al die verschillende lampionnen dan langs te zien komen.
Ondertussen staat de Sint al weer op zijn boot om deze kant op te varen.
In dit Bericht vanuit de directie is daar ook al iets over te lezen.
Rapporten en 10 minuten gesprekken
In de groepen 3 t/m 8 zijn volgende week de 10 minuten gesprekken en dan gaan vrijdag de rapporten mee. In enkele groepen gaat het iets anders omdat daar de leerkracht langere tijd minder of niet aanwezig is geweest. Deze ouders hebben hierover bericht gehad.
Sint
De eerste voorbereidingen op het Sinterklaasfeest op school zijn gestart. In de groepen 5/6 tot en met 8 worden vrijdag de lootjes getrokken om de Sint te helpen bij het bedenken en maken van de surprises.
Maar ook wordt er al van alles voorbereid voor de komst van Sint in het dorp en op school. Voor de intocht kunt u de informatie lezen op onze website. Voor de komst van Sint op school volgt de informatie later.
Studiedag 6 december
Op woensdag 6 december zijn de leerlingen vrij. Voor hen misschien de gelegenheid om na pakjesavond rustig op te starten en lekker te genieten van de pakjes.
Wij hebben dan een studiedag die deels opnieuw gericht zal zijn op rapporteren aan ouders. Hoe zien wij dat?
Tevens gaat het die dag over het vakgebied handschriftontwikkeling, oftewel het leren schrijven. Blokletters, lopend schrift, welke methode past daar dan het beste bij op de St. Barbaraschool?
De ouderexpeditie: banenmarkt en moestuin
Na de ouderavond over de Blosse-expeditie hebben zich twee groepjes met ouders gevormd die voor de school aan de slag gaan met twee zaken waarbij juist de inbreng van de gemeenschap van Tuitjenhorn belangrijk kan zijn. De eerste groep is bezig met de organisatie van een banenmarkt voor groep 7/8. De meeste kinderen kennen het beroep van hun ouders en misschien nog van een oom of tante maar er zijn er nog zoveel meer. Daar willen we ze graag mee kennis laten maken via een soort banenmarkt, waarbij ouders/grootouders/buren/kennissen komen vertellen over hun beroep en hoe zo daar gekomen zijn.
Een tweede groepje enthousiaste ouders gaat aan de slag met het ontwikkelen van een moestuin. We hebben al langere tijd het idee om dat op te zetten, maar zonder de hulp van mensen uit het dorp gaat dat niet lukken. Deze groep heeft daar ideeën voor en helpt ons bij het ontwikkelen daarvan.
Mocht u ook willen aansluiten, dan kan dat natuurlijk altijd. Meldt u dan bij de directie en wij brengen u in contact met de oudergroep.
Schoolplein
Vorig schooljaar hebben we met leerlingen, leerkrachten en ouders nagedacht over het schoolplein en de plek van de fietsenstallingen. Al deze ideeën zijn nu samengevat in een eerste plan, gemaakt door een tuin & landschapsarchitect.
Het is een mooi plan geworden met heel veel groen. Helemaal tevreden waren we nog niet, en dus zijn ze terug naar de tekentafel voor een volgende versie. Nu het winter is, is er toch nog niet veel mogelijk qua planten dus we hebben nog eventjes.
Bij de volgende versie willen we zeker de leerlingenraad weer betrekken en proberen we ook leerkrachten en ouders weer mee te laten kijken.
Het volgende Bericht vanuit de directie ontvangt u op donderdag 30 november. Volgende week krijgt u weer een overzicht van de berichten van de website.
Met vriendelijke groet,
Ook namens het team
Lia van Roosmalen en Mariosé Huits, directie