• Missie en visie
  • Schoolgids
  • Schooltijden
  • Vakantierooster
  • Extra verlof aanvragen
  • Inschrijven leerlingen
  • Tevredenheidsonderzoek
    • Leerlingonderzoek
    • Ouderonderzoek
  • Onderwijs is méér
    • Kanjer-communicatie
    • Veiligheidsprotocol Kanjertraining
  • Opvang
  • Verkeersgids
  • Leerlingenraad
  • Medezeggenschapsraad
  • Oudervereniging
  • Intern Begeleider
  • Privacy op school
  • Stappenplan afwezigheid leerkracht
  • groep 1-2A
  • groep 1-2B
  • groep 1-2C
  • groep 3A
  • groep 3B
  • groep 4A
  • groep 4-5B
  • groep 5A
  • groep 6A
  • groep 6B
  • groep 7A
  • groep 7B
  • groep 8A
  • groep 8B
  • Laatste bericht
  • Alle berichten
  • Aan-/afmelden nieuwsbrief

Informatie groep 7  
Schooljaar 2020/2021 
  

Leerkracht groep 7a (29 leerlingen)  

  • Britta Kemper ( Ma t/m vrij) 

  
Even voorstellen...   

Ik ben Britta Kemper, 25 jaar. Ik ben geboren en getogen in Warmenhuizen en woon nu ook in Warmenhuizen op mezelf. Mijn hobby’s zijn tennissen, fitnessen en lekker wandelen. Maar het leukste is toch wel lekker leuke dingen ondernemen met mijn vrienden, daar geniet ik het meeste van! Ik werk sinds 2016 in het onderwijs, sinds 2018 werk ik hier op de Sint Barbara. Ik heb er weer heel veel zin in, we gaan er een gezellig schooljaar van maken!  

  
Vakken  

Engels: Eén keer in de week krijgen de kinderen Engels. Groove.me is de eerste complete lesmethode Engels waarbij popmuziek het startpunt is van de lessen. Muziek motiveert en enthousiasmeert kinderen! Met Groove.me leer je Engels spreken, schrijven, lezen, luisteren en zingen. In de lessen zitten verschillende vormen van differentiatie om optimaal aan te sluiten bij de niveauverschillen van leerlingen. Er wordt ook huiswerk meegegeven en aan de hand daarvan een toets gemaakt.  
  
Verkeer: Dit schooljaar wordt er intensief verkeersles gegeven, want in het voorjaar hebben de kinderen een theoretisch en praktisch verkeersexamen (dit is inclusief fietskeuring).  
  
Voorleeswedstrijd: Wij doen traditiegetrouw (met de groepen 7 en 8) elk jaar mee aan de voorleeswedstrijd. Het is de bedoeling dat wij een voorleeskampioen van onze school aanleveren. Voor die tijd vinden de voorleesbattles in de klas plaats om tot een klassenkampioen te komen. Begin november zullen we een gezamenlijke schoolfinale organiseren in de speelzaal met de klassenkampioenen van alle groepen. Daar zal bekend worden wie onze voorleeskampioen van de school wordt.  
  
Rekenen: We werken met de rekenmethode ‘Rekenrijk’. De rekenlessen worden gemaakt op de tablet (Snappet). Na een blok van 10 rekenlessen volgt er een toets. In groep 7 leren de kinderen veel nieuwe vaardigheden met rekenen, bijvoorbeeld: procenten, breuken, verhoudingen, grote getallen, komma getallen, herleiden/meetkunde, (verhoudings)tabellen en grafieken, tijd en geld enz. De tafels blijven steeds terugkomen en zijn belangrijk om te herhalen en te onderhouden, ook thuis.  
  
Taal: We werken met de taalmethode ‘Taal actief’. De taallessen worden gemaakt op de tablet (Snappet). Bij deze methode werken de kinderen de eerste twee weken aan de basislessen van een thema. De derde week begint met een toets moment. Naar aanleiding van het resultaat van de toets werken de kinderen de rest van de week aan verrijkings- of herhalingsstof of remediering. Ieder kind kan hierdoor op eigen niveau werken.    
  
Spelling: We werken met de spellingmethode ‘Taal actief’. Deze methode stelt ons in staat om de kinderen op hun eigen niveau te laten werken. Kinderen die de stof al beheersen gaan na een korte instructie zelfstandig aan het werk. De anderen krijgen verlengde instructie waarna zij de stof verwerken. We doen ook hierbij drie weken over een thema, net als bij taal. Per week zijn er drie spellingslessen. Per thema zijn er 2 lessen met spellingscategorieën en 2 lessen met werkwoordspelling. Er worden wekelijks dictees afgenomen, a.d.h.v. dictee wordt er bepaald of de flitsles dan ook gemaakt moet worden. De flitsles is voor het inoefenen van de desbetreffende spellingscategorie. In de laatste week is dan het controledictee.  
  
IPC: Met IPC (wereldoriëntatie) werken we aan verschillende thema’s het gedurende schooljaar. Bij ieder thema komen er andere vakgebieden aan bod, bijv.: natuur, techniek, geschiedenis, aardrijkskunde, maatschappij of kunst. Bij alle vakken horen doelen waar we in het thema aan werken en die we ook centraal stellen. Alle stappen hangen zichtbaar aan de IPC-wand 
  
Topografie: De kinderen leren dit schooljaar de landen en steden van Europa. Zij krijgen drie/vier weken de tijd om hun huiswerk te leren, daarna volgt er een toets. De datum van de toets zal op het topo-blad staan. Het hogerstaande doel van topo is dat de kinderen thuis leren plannen.  
  
Begrijpend lezen: Eén keer in de week werken de groepen 7 en 8 groepsdoorbrekend met de teksten van Nieuwsbegrip (onderwerpen uit de actualiteit). Met vier leerkrachten sterk krijgt ieder kind aanbod op zijn/haar niveau. De andere les, in de week, van begrijpend lezen krijgen de kinderen een thematekst waar ze mee aan het werk gaan. In elke les staat een bepaalde strategie centraal, dat is dan ook het doel van de les.  
  
Spreekbeurten en boekendoos: Er worden ook spreekbeurten gehouden (één keer in het schooljaar) en boeken besproken (boekendoos) . Aan de hand van bepaalde criteria beoordelen wij de spreekbeurt en de boekendoos. De kinderen weten van tevoren waar hun spreekbeurt allemaal aan moet voldoen. De hogerstaande doelen hierbij zijn: leren plannen, voorbereiden en presenteren voor een groep.  
  
Kanjertraining: Een keer per week krijgen de kinderen kanjertraining, dit is een training voor het sociaal emotionele aspect. De kinderen leren hoe ze met elkaar omgaan. Kanjertraining is gericht op vertrouwen, rust, wederzijds respect, sociale redzaamheid, ouderbetrokkenheid, burgerschap, gezond gedrag en duurzaamheid.   
  
Muziek: Het eerste half jaar hebben de kinderen op vrijdag een half uur muziekles van juf Renée. Dit wordt gegeven a.d.h.v. de methode 123zing.  
  
Gym: De kinderen hebben op dinsdag gym (materialen les) van een vakdocent meester Nico. En op woensdag gym (spelles) van de eigen leerkracht.  

 
Zelfstandig werken  

  • In groep 7 moeten de kinderen steeds meer zelfstandig werken. Daarbij speelt de werkhouding een hele grote rol! Aan het begin van de week krijgen de kinderen een weektaak. De kinderen zijn zelfverantwoordelijk voor deze weektaak. Per dag staat beschreven wat ze af moeten hebben en wat de overige taken zijn, wat je zelf mag inplannen.  

  • De kinderen krijgen meer vakken en moeten hun werktempo verhogen.  

  • Individuele aandacht: niet ieder kind heeft evenveel instructie of hulp nodig. Voor kinderen die iets meer tijd en aandacht van de leerkracht nodig hebben, wordt de instructietafel gebruikt. Als de leerkracht instructie geeft aan een kleine groep, dan is deze niet aanspreekbaar voor de anderen kinderen. De kinderen mogen elkaar helpen met een fluisterstem.   

 

Contact met de ouders vinden wij belangrijk. Als u verder nog vragen heeft, dan kunt u altijd na schooltijd een afspraak met één van ons maken via de mail.  

britta.kemper@blosse.nl 

   

  

Inloggen

Inloggen met uw account

Wachtwoord vergeten?


E-mailadres
Wachtwoord:

Nieuws

Filmproject Workshop De Ontdekkingsreis

Meer

Wat foto’s van vanmiddag

Meer

Pedagogische Professionals voor de flexpool (m/v)

Meer

Meer nieuws

Agenda

Voorjaarsvakantie

22 februari 2021

Studiedag

10 maart 2021

Goede vrijdag en Pasen

02 april 2021

Alle agendapunten

Agenda

  • 22 februari
  • 10 maart
  • 02 april
  • 26 april

Deel deze pagina

Contact


Sint Barbaraschool
Dorpsstraat 35
1747 HA Tuitjenhorn
tel. 0226-391778
info@sintbarbaraschool.nl

 

Zoeken

De School


  • Missie en Visie
  • De Schoolgids
  • Schooltijden
  • Verkeersgids
  • Onderwijs is meer
  • Inschrijven leerlingen
  • Medezeggenschapsraad
  • Oudervereniging
  • Vakantierooster

Nieuwsbrief


Aanmelden nieuwsbrief

 

Op zoek naar kinderopvang?


Bekijk alle Blosse opvangvormen

Locatie


Aangesloten bij


Blosse

 

Copyright 2021 - Barbaraschool
Inloggen | Ziber Education - Basisschool website | Ziber - PSD naar html | SdH Vormgeving - /Team4School - Vormgevers